بیوتکنولوژی

وبلاگ انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

بیوتکنولوژی

وبلاگ انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

دو خبر در مورد شبیه سازی انسان!

خبر اول:

تحقیقات روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز سایه تازه ای از تردید بر ادعای شرکت کلوناید در مورد خلق نخستین انسان همانندسازی شده افکنده است.
شرکت کلوناید تاکنون ادعا کرده که به همانندسازی پنج کودک دست زده که دو تای آنها تاکنون به دنیا آمده اند و سه تای دیگر ظرف ماههای آینده متولد خواهند شد اما هنوز حاضر نشده است شواهدی علمی برای اثبات ادعای خود در اختیار دانشمندان قرار دهد.

این شرکت اعلام کرده که در عوض ارائه شواهد علمی به دانشمندان از یکی از برنامه سازهای صاحبنام تلویزیونی آمریکا به نام مایکل گیلن خواسته است به عنوان گزارشگر مستقل از آزمایش ژنتیکی نخستین کودک همانند سازی شده و مادرش تصویربرداری کند و گزارش خود را برای پخش در اختیار شبکه های تلویزیونی قرار دهد تا شواهد لازم برای اثبات ادعای همانندسازی انسان در دسترس عموم قرار گیرد.

آنچه تردید روزنامه نیویورک تایمز را برانگیخته این است که مایکل گیلن پیش از اینکه خبر تولد نخستین کودک همانند سازی شده منتشر شود به شبکه های تلویزیونی مختلف مراجعه و ادعا کرده بوده است که تصاویری از کودک و آزمایش ژنتیکی برروی او دارد و در مقابل دریافت یکصدهزار دلار حاضر است گزارشی در مورد آن بسازد و خود آن را اجرا کند اما هیچ شبکه تلویزیونی حاضر به پذیرش پیشنهاد او نمی شود.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشته است که در ماه مه گذشته و ماهها پیش از آنکه خبر تولد نخستین کودک همانندسازی شده منتشر شود به این روزنامه پیشنهاد خرید گزارش مشابهی شده بوده است.

مایکل گیلن که پیش از این دبیرعلمی شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا بوده دارای مدرک دکترا از دانشگاه کرنل است.

او پیش از اینکه به برنامه سازی تلویزیونی روی بیاورد در دانشگاه هاروارد فیزیک درس می داده است.

آقای گیلن در طول دوران فعالیت تلویزیونی اش بر روی موضوعات جنجال برانگیز و مورد مناقشه علمی همچون حرکت دادن اشیا با نیروی ذهن، پیشگویی از طریق ستارگان، هاله نامرئی پیرامون بدن، غیبگویی و جوشاندن آب بدون حرارت کار کرده است.

خبر دوم:

شرکت آمریکایی کلوناید که مدعی خلق نخستین انسان شبیه سازی شده است اعلام کرده که دومین نوزاد شبیه سازی شده در این شرکت جمعه شب گذشته  از زن هلندی همجنسگرایی متولد شده است.
بریژیت بواسلیه مدیر عامل شرکت کلوناید پیشتر در گفت و گو با شبکه تلویزیونی بلژیکی و.ت.ام گفته بود که دومین نوزاد شبیه سازی شده دختری است که در کشور هلند متولد خواهد شد اما در مصاحبه ای که پس از تولد نوزاد با خبرگزاری فرانسه انجام داده حاضر به افشای محل دقیق تولد این نوزاد نشده است.

شبیه سازی انسان در کشور هلند ممنوع است اما هیچ قانونی که تولد انسان شبیه سازی شده در این کشور را منع کند وضع نشده است.


مدیر عامل شرکت کلوناید حاضر نشده است محل دقیق تولد دومین انسان شبیه سازی شده را فاش کند .

کلوناید وعده داده بود که با آزمایش ژنتیکی و رشته د. ان. آ ادعای خود را ثابت خواهد کرد اما پس از اینکه شکایتی علیه والدین نوزاد شبیه سازی شده در دادگاهی در شهر میامی ایالت فلوریدای آمریکا طرح شد، این شرکت اعلام کرد که آزمایش را به تأخیر خواهد انداخت.

والدین نوزاد قرار است در دادگاه حاضر شوند و مشروعیت خود را برای سرپرستی این نوزاد به اثبات برسانند.

شرکت کلوناید از تولد انسانهای شبیه سازی شده دیگری نیز خبر داده که قرار است در آینده نزدیک متولد شوند.

دولت آمریکا تحقیق و تفحصی در مورد ادعاهای این شرکت آغاز کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد