بیوتکنولوژی

وبلاگ انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

بیوتکنولوژی

وبلاگ انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

نظرتون راجع به این مطلب چیه؟

امروزه مباحث بیوتکنولوژی از مباحث مهم حوزه اخلاق کاربردی است که توجه فیلسوفان اخلاق را به خود جلب کرده است. این موضوعات از یک سو پیوند با نظریات اخلاقی دارد، از سوی دیگر بخش هنجارهای اخلاقی را با مباحث حوزه بیوتکنولوژی درگیر نموده است. مسائلی چون: مراقبتهای بهداشتی، تولید مثل و تکنیکهای جدید مربوط به آن، مرگ و زندگی، خودکشی، سقط جنین، پیوند اعضاء،‌ دست آوردهای علم ژنتیک، کنترل جمعیت و رفتار با حیوانات نمونه‏هایی از مسائل این حوزه از اخلاق کاربردی است. پاسخ به مسائل حوزه بیوتکنولوژی با توجه به حساسیت‏های خاص آن افزون بر معیارهای هفت گانه کارآیی، معیار دیگری را می‏طلبد که نگارنده آن را قدرت الزام درونی نامیده است.

لطفاٌ در قسمت نظرات این مطلب نظرات شخصیتونو با ذکر دلیل بیان کنید.   ممنون

من اصل مطلبو گذاشتم ولی واسه راحتتر شدن بخش های 7-4 و 6 رو اول بخونید

ادامه مطلب ...

تولید هورمون رشد انسانی در کشور

برای نخستین بار صورت گرفت
 شرکت داروسازی ثامن برای اولین بار در کشور، موفق شد «هورمون رشد انسانی نوترکیب» با نام «ثام تروپین» تولید کند.

اولین محلول تولید داخل هورمون رشد انسانی نوترکیب با نام تجاری «ثام تروپین» در خط تولید قرار گرفت و تا دو هفته آینده به بازار عرضه می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این حرکت علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در یکی از موسسات وابسته به آستان قدس رضوی شکل گرفته و بیماران بزودی از نتایج درخشان این دارو بهره‌مند می‌شوند.

سیداحمد علوی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از بودجه آستان قدس رضوی صرف امور فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و درمانی می‌شود.مراسم رونمایی از این محلول با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از متخصصان داروسازی ثامن برگزار شد.

تولید هورمون کلسیتونین در ایران

جام جم آنلاین: رییس پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از موفقیت محققان ایرانی در تولید هورمون کلسیتونین انسانی و تلاش برای تولید صنعتی این دارو در کشور خبر داد.

دکتر نسرین معظمی با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: تولید داروهای نوترکیب ژنتیکی مانند هورمون کلسیتونین انسانی که در تثبیت کلسیم در استخوان مؤثر است ، از فعالیت‌های مهم پژوهشگاه در حوزه زیست فناوری است.
نمونه های تجاری موجود در بازار این دارو عمدتا از ماهی، مارماهی ، خوک و روش‌های سنتتیک استفاده می‌شود که به دلیل آلرژن بودن نمی توان آن را برای درمان مقطعی به بیمار تجویز کرد،‌ چرا که در صورت مصرف بیش از حد به بیمار شوک وارد کرده و حتی باعث مرگ او می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با تولید هورمون کلسیتونین انسانی که مورد توجه گروه‌های تحقیقاتی مختلف در سراسر دنیاست، ضمن رفع عوارض گونه حیوانی این دارو، زمینه سودآوری بالایی با توجه به بازار 11 میلیارد دلاری فروش سالانه این دارو فراهم می‌شود و مطمئنا هر کشوری که زودتر موفق به تولید صنعتی هورمون کلسیتونین انسانی شود، بازار این دارو را در اختیار می‌گیرد.

رییس پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به این که بودجه این طرح از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تامین شده و مسئولیت تولید صنعتی این دارو را نیز شرکت لیدکو بر عهده دارد در خصوص کاربردهای هورمون کلسیتونین انسانی خاطرنشان کرد: این دارو برای پیش گیری از بیماری های استخوان و به طور خاص پیشگیری از پوکی استخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

<<عروسک های زنده>> ارسالی از طرف سنبل قادری

<<عروسک های زنده>>



 این عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های زنده، پستانداران عقیم‌شده‌ای هستند که به کمک علم مهندسی ژنتیک ساخته شده‌اند. این عروسک‌ها ترکیبی از ژن‌های خرگوش، شامپانزه

ادامه مطلب ...

لوسیفراز چه کارا که نمی‌کنه!!

برگ نورافشان* یعنی واقعا میشه؟؟؟!

 

ادامه مطلب ...

آغاز تولید چهار داروى ضد سرطان در کشور

کونیوز:،معاون غذا و داروی وزیر بهداشت افزود:نخستین بار در ایران تولید چهار داروی ضد سرطان خوراکی، به طور رسمی در کشور آغاز شد.

ادامه مطلب ...

رویان در سوگ رویانا (رویانا مرد)

رویانا نخستین گوسفند شبیه سازی شده خاورمیانه که در سال 85 متولد شده بود مرد.

به گزارش مهر، تولد رویانا اولین گوسفند شبیه سازی شده خاورمیانه در 8 مهر سال 85 طلیعه حرکت نوین دانش بیوتکنولوژی کشور در جهت تولید داروهای نوترکیب بود. رویانا زندگی خود را همانند دیگر حیوانات شبیه سازی شده در لوله‌های آزمایشگاهی آغاز کرد و زمانی که جنین اولیه رویانا توان تکوین طبیعی خود را روز هفتم زندگی آزمایشگاهی خود اثبات کرد به رحم مادر جایگزین خود منتقل شد و آبستنی مادر رویانا 50 روز بعداز انتقال جنین قطعی شد.

ادامه مطلب ...