بیوتکنولوژی

وبلاگ انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

بیوتکنولوژی

وبلاگ انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

ولین بیمار تحت درمان با سلول‌های بنیادی رویانی قرار گرفت

پزشکان آمریکایی درمان اولین بیمار با سلول‌های بنیادی رویانی را‌ به عنوان بخشی از اولین بررسی انسانی این درمان بحث‌برانگیز که مورد تایید دولت آمریکا قرار گرفته است آغاز کردند...

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، آزمایش بالینی این سلول‌های بنیادی روی این بیمار قطع‌ نخاع‌شده که در مرکز شفرد، یک بیمارستان توانبخشی نخاع و مغز، در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا بستری است، با سلول‌های رویانی انسانی نوع GRNOPC1 که شرکت بیوتکنولوژی «جرون» تولید کرده،‌ آغاز شده است.

شرکت جرون در ماه ژانویه سال گذشته تایید لازم را برای انجام کارآزمایی بالینی انسانی با این سلول‌های رویانی - سلول‌های بنیادی چندتوانی که می‌توانند بر هر بافتی در بدن بدل شوند- دریافت کرد.

بررسی‌های پیش‌بالینی نشان‌داده‌اند که این سلول‌های بنیادی در صورتی که 7 روز پس از آسیب نخاع به حیوانات تزریق شوند، به طور قابل‌توجهی فعالیت حرکتی آنها را بهبود می‌بخشند. بیمارانی که در این بررسی وارد می‌شوند باید به تازگی دچار آسیب نخاع شده باشند و بین روزهای هفتم تا چهاردهم پس از آسیب‌دیدن نخاع، سلول‌های بنیادی را دریافت کنند.

دیوید اپل، مدیر پزشکی مرکز شفرد، گفت: «این کارآزمایی بالینی یک قدم مهم به جلو در تلاش برای یافتن علاجی برای فلج در افراد دچار قطع نخاع است.» هدف نهایی این کارآزمایی بالینی تزریق سلول‌های بنیادی به نخاع‌های داوطلبان انسانی فلج‌شده به این امید است که این کار باعث رشد مجدد سلول‌های عصبی آسیب‌دیده شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ق.ظ

مطلب خیلی جالبی بود بازم از این مطالب بذازین زاستی انجمنتئن کی شروع به فعالیت میکنه؟

روشنک شهبازی پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ق.ظ http://zeitoun.blogfa.com

با مطلبی راجع به تراریخته ها به روزم [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد